Ὁ ἔξυπνος πατριωτισμός – Μανώλη Κοττάκη.

ΠΡΙΝ ΑΠΟ τρία περίπου χρόνια…

… σέ μία ἀπό τίς συναντήσεις κορυφῆς πού εἶχαν Τσίπρας-Ἐρντογάν-Κοτζιᾶς (θαρρῶ στήν Κωνσταντινούπολη, ἄν ἡ μνήμη δέν μέ προδίδει), αἴφνης, καί ἐνῶ ἡ συζήτηση ὅδευε πρός τό τέλος της ὁ Τοῦρκος Πρόεδρος ἔθεσε ζήτημα ἐκλογῆς μουφτήδων στήν Θράκη! Ἐπικαλούμενος μάλιστα τήν Συνθήκη τῶν Ἀθηνῶν τοῦ 1914 ἡ ὁποία προέβλεπε ὥς καί ἐκλογή «ἀρχι-μουφτῆ». Ὁ τέως Πρωθυπουργός αἰφνιδιάστηκε. Ἀναζήτησε μέ τό βλέμμα του τόν παρακείμενο Κοτζιᾶ. Γρήγορα ἔνοιωσε ἕναν ἀγκῶνα νά τόν «σκουντάει». Ἦταν ὁ Γενικός Γραμματέας τοῦ Ὑπουργείου Ἐξωτερικῶν πρέσβης Δημήτρης Παρασκευόπουλος. Μέ θητεία στήν Ἄγκυρα ἀλλά καί μέ γνώση λόγω τῆς προϋπηρεσίας του στήν Θράκη τήν ταραχώδη ἐποχή τοῦ 1990, ζήτησε ἄδεια ἀπό τόν Πρωθυπουργό νά μιλήσει στόν Τοῦρκο Πρόεδρο. Ὁ Τσίπρας ἐπέτρεψε, ὁ Ἐρντογάν συναίνεσε καί ὁ Παρασκευόπουλος ἔλαβε τόν λόγο. Ἐξήγησε ἤπια στόν Ἐρντογάν ὅτι ἡ Συνθήκη πού ἐπικαλεῖται δέν ἰσχύει γιατί ἀφοροῦσε στήν περίοδο πρίν ἀπό τήν Ἀνταλλαγή τῶν πληθυσμῶν ὅταν στήν Ἑλλάδα ζοῦσαν ἀκόμη 700.000 μουσουλμάνοι. Μετά τήν ὑπογραφή
τῆς Συνθήκης τῆς Λωζάννης ἡ Συνθήκη τοῦ 1914 στό σκέλος της αὐτό ἔπαψε νά ἰσχύει. Ὁ Ἐλευθέριος Βενιζέλος παραχώρησε τήν ἐφαρμογή τῆς Σαρία στούς 120.000 μουσουλμάνους τῆς Θράκης, ἐνῶ ὁ διορισμός μουφτῆ-ἱεροδίκη ἀπό τήν ἑλληνική πολιτεία οὐδέποτε ἀμφισβητήθηκε ἀπό τήν Τουρκία γιά 67 ὁλόκληρα χρόνια, ἕως τό 1990.

Ὁ Ἐρντογάν αἰφνιδιάστηκε ἀπό τό ἐπιχείρημα Παρασκευόπουλου, γύρισε πρός τόν σύμβουλό του Καλίν γιά νά δεῖ ἄν ὑπάρχει ἀνταπάντηση, δέν ὑπῆρχε, καί ἐπ’ αὐτοῦ σιώπησε. Ἐπέμεινε ὅμως γιά τήν μουσουλμανική μειονότητα ἡ ὁποία –καλό εἶναι νά τό γνωρίζουμε– βαπτίστηκε θρησκευτική καί ὄχι «ἐθνική τουρκική» μέ ἐπιμονή τῆς τουρκικῆς ἀντιπροσωπίας ὅπως προκύπτει ἀπό τά πρακτικά τῆς Λωζάννης. Ὁ δρ Ριζά Νούρ ἐπέμεινε στόν χαρακτηρισμό «μουσουλμανική» γιά νά μήν ἔχει προβλήματα ἡ γείτων μέ τούς Κούρδους!

Ἄρχισε λοιπόν ὁ Ἐρντογάν νά ἀπαγγέλλει τό γνωστό ποίημα περί «καταπίεσης» τῶν μουσουλμάνων. Ἦταν ἡ σειρά τοῦ Κοτζιᾶ νά ζητήσει τόν λόγο ἀπό τόν Ἐρντογάν. Κατακόκκινος ἀπό θυμό ὁ τέως Ὑπουργός Ἐξωτερικῶν εἶπε στόν Ἐρντογάν περίπου τό ἑξῆς: «Δύο ἀντιπρόεδροί σου καί Ὑπουργοί σου μέ τουρκική ἐθνοτική καταγωγή, ὁ Μουεζίνογλου καί ὁ Τσαβούσογλου (σημ: ὄχι ὁ ΥΠΕΞ) κατάγονται ἀπό τήν Θράκη, στήν Κομοτηνή λειτουργεῖ τουρκική τράπεζα ἡ Ziraat, στήν Ἑλληνική Βουλή ἔχουμε τρεῖς μουσουλμάνους Βουλευτές καί ἕνας νομός μας (ἡ Ροδόπη τότε) δέν ἔχει χριστιανό, ἡ μειονότητα ἀριθμεῖ 120.000 μέλη ἴσως καί περισσότερα ὅπως τό 1923, καί ἔρχεσαι σήμερα, Πρόεδρε, νά μᾶς κάνεις καί παράπονα; Ἀλήθεια, ἡ ἑλληνική μειονότητα τῆς Πόλης πόσα μέλη ἔχει σήμερα;».

Ὁ Ἐρντογάν σύμφωνα μέ τίς μαρτυρίες ψέλλισε τήν φράση «δέν τά κάναμε ἐμεῖς –οἱ ἰσλαμιστές– αὐτά», καί ἡ συζήτηση ἔληξε. Κάνω αὐτήν τήν μικρή ἱστορική ἀναδρομή σπάζοντας τό «off the record» σήμερα, πού ὁ ἴδιος ὁ μυστακοφόρος Καλίν πού τό «βούλωσε» ὅταν ὁ Παρασκευόπουλος τοῦ ἀπάντησε ὅπως ἔπρεπε, ἐπανῆλθε μέ τελεσίγραφο γιά νά μᾶς πεῖ…. ὅτι ἡ ἐκλογή Μουφτήδων καί ἡ ἀναγνώριση τῆς μειονότητος ὡς «τουρκικῆς» εἶναι προαπαιτούμενο τοῦ ἑλληνοτουρκικοῦ διαλόγου. Καί τό ἔπραξε ἀφοῦ ἡ τουρκική ἐθνοσυνέλευση συνέταξε προηγουμένως, σέ γνωμοδότηση ἐπιτροπῆς της, μακρά λίστα μέ τίς ἀπαιτήσεις γιά τήν μειονότητα τῆς Θράκης θέτοντας ἡ «ἄθλια» ἕως καί αἴτημα γιά κατάργηση τοῦ πλαφόν εἰσόδου 3 τοῖς ἑκατό στήν ἑλληνική Βουλή, ἐνῶ στήν Τουρκία φθάνει ἕως καί τό 10 τοῖς ἑκατό! (λόγω Κούρδων καί πάλι!)

Καί τήν κάνω αὐτήν τήν ἀναδρομή γιά δύο λόγους:

Πρῶτον, διότι ἀπό τό 2000 πού ἔγραψα τό πρῶτο μου βιβλίο μέ τίτλο Θράκη. Ἡ μειονότητα σήμερα («Λιβάνης») που ἦταν κατ’ οὐσίαν τό Σύνταγμα τῶν δικαιωμάτων τῶν Ἑλλήνων μουσουλμάνων, ποτέ ἡ Ἑλλάς δέν διεξήγαγε διεθνῆ καμπάνια γιά τό γεγονός ὅτι ἡ ἀκριτική αὐτή περιοχή εἶναι πρότυπο ἀνοικτῆς δημοκρατικῆς κοινωνίας. Περιστασιακά ἔγιναν προσπάθειες –πρόσφατο τό βιβλίο καί στά ἀγγλικά τοῦ βουλευτῆ Ροδόπης Εὐριπίδη Στυλιανίδη («Μίνωας»)– ὀργανωμένα ὅμως ποτέ. Μιά ζωή ἀποστομώνουμε τούς Τούρκους στό παρασκήνιο, ὅπως ὁ Παρασκευόπουλος, ποτέ ὅμως στό προσκήνιο!

Δεύτερον, διότι ἡ πολιτική τοῦ ἐθνικοῦ Ἰσλάμ πού ἐφαρμόζει ἡ Ἑλλάς στήν Θράκη, ἕναν αἰῶνα τώρα, μέ μιά στρατηγική πού ὁ ἴδιος ἀποκαλῶ ἀπό τό 2015 «ἔξυπνο πατριωτισμό», μπορεῖ νά βρίσκει ἐνίοτε συντηρητικές ἀντιστάσεις στό ἐσωτερικό, ἀλλά θεωρεῖται πρότυπο εὐρωπαϊκά.

Μετά τίς ἐπιθέσεις τζιχαντιστῶν στίς Βρυξέλλες καί στό Παρίσι (ὅπου τά τεμένη ἦταν αὐτοδιοίκητα καί ἀνεξέλεγκτα) τήν υἱοθέτησε ἀκόμη καί ὁ Σώυμπλε τό 2017 μιλώντας γιά «γερμανικό Ἰσλάμ». Τώρα λοιπόν πού οἱ Τοῦρκοι ἐπανέρχονται μέ σκοπό νά ὑποδυθοῦν τόσο τούς «προστάτες» τῆς μειονότητας ὅσο καί τούς ἐκφραστές τῶν 250.000 μουσουλμάνων πού ζοῦν στήν Ἀττική, στά Δωδεκάνησα καί στήν Θράκη, εἶναι ὥρα ἐκτός ἀπό τό νά μιλήσουμε ὡς χώρα ὀργανωμένα καί δημοσίως γιά τό θέμα, νά τό διεθνοποιήσουμε κιόλας δείχνοντας σέ συμμάχους καί ἑταίρους ποιοί κίνδυνοι ἐλλοχεύουν γιά τήν Εὐρώπη ἄν γίνουν δεκτά τά ἀκραῖα αἰτήματα τῶν Τούρκων. Εἰδικῶς ἐν ὄψει τῆς συνεδρίασης τοῦ Συμβουλίου τῆς Εὐρώπης στήν Κομοτηνή τόν Νοέμβριο. Γιά νά συμβεῖ ὅμως αὐτό ἀπαιτεῖται νηφαλιότητα, ἔξυπνος πατριωτισμός, τόλμη καί ἐθνική σύνταξη. Νηφαλιότητα καί τόλμη γιατί πρέπει νά σκεφτοῦμε ἔξω ἀπό τό κουτί.

Πρέπει νά αἰφνιδιάσουμε, διεθνοποιώντας τό ζήτημα τῆς Θράκης, καλώντας τά συμβαλλόμενα μέρη τῆς πολυμεροῦς Συνθήκης τῆς Λωζάννης ἀλλά καί τήν ΕΕ νά πιστοποιήσουν τό πῶς ἐφαρμόσαμε ἐμεῖς τήν Συνθήκη, ἀπό τίς παλαιότερες παγκοσμίως ἐν ἰσχύι, καί πῶς οἱ Τοῦρκοι.

Ἔξυπνο πατριωτισμό ἐπίσης γιά νά δείξουμε σέ Ευρώπη – ΗΠΑ – Ἀραβικό κόσμο πῶς μία σειρά ἐπιλογές τῆς Πολιτείας ὅπως ὁ διορισμός Μουφτῆ πού ἐκτελεῖ χρέη δικαστῆ, ὁ διορισμός ἱεροδιδασκάλων ἀπό τό Ὑπουργεῖο Παιδείας, ἡ καθιέρωση τῆς διδασκαλίας τοῦ Κορανίου στήν δευτεροβάθμια δημόσια ἐκπαίδευση ὡς μαθήματος ἐπιλογῆς, ἡ ἵδρυση τμήματος Ἰσλαμικῶν σπουδῶν στό Ἀριστοτέλειο, ἡ ποσόστωση γιά τήν εἰσαγωγή μουσουλμάνων φοιτητῶν στά ἑλληνικά ΑΕΙ (θετική διάκριση), ὁ διορισμός μουσουλμάνων στό Σῶμα Συνοριοφυλάκων, ὁ διορισμός Ἀράβων καί ὄχι τουρκογενῶν στό πρῶτο Δ.Σ. τοῦ τεμένους Ἀθηνῶν (ἀπό τόν ἔλεγχό του ἐξαρτᾶται ἡ μελλοντική ἀσφάλεια τῆς πόλεως τῶν Ἀθηνῶν) δέν εἶναι κατευνασμός καί ὑποχώρηση ἀλλά ἀπάντηση ἑλληνική καί εὐρωπαϊκή. Ἀπάντηση στόν Ἐρντογάν ὁ ὁποῖος ἕως τό 2016 στήριζε τά ἰδιωτικά παραθρησκευτικά δίκτυα πού λειτουργοῦσε στήν Θράκη ὁ τότε συνοδοιπόρος του Γκιουλέν μέ μακροπρόθεσμο στόχο νά ἀμφισβητήσει τήν ἐδαφική ἀκεραιότητα κράτους μέλους τῆς ΕΕ!

Εὐρωπαϊκή ἀπάντηση, γιατί ἔχει –ἀναφορικά μέ τόν διορισμό μουσουλμάνου θρησκευτικοῦ ἡγέτη ἀπό Ὑπουργό χριστιανικῆς χώρας– τήν συναίνεση μέ ἐπίσημο φετβᾶ τοῦ ἀρχι-Μουφτῆ τῆς Αἰγύπτου ὁ ὁποῖος ἑρμηνεύοντας τό Κοράνι αὐθεντικά ἔδωσε ἔγκριση γιά τήν τοποθέτηση.

Συνιστᾶ ὅμως καί ἑλληνική ἀπάντηση πρός τήν Εὐρώπη, καθώς ἀπό αὐτή τήν μειονότητα πού μεγαλώνει μέσα στό «Ἐθνικό Ἰσλάμ» δέν γεννήθηκαν τζιχαντιστές ἀλλά κατά βάση φιλήσυχοι ἄνθρωποι. Ὅπως οἱ ἐποχικοί μουσουλμάνοι ἐργάτες πού ἀπασχολοῦνται στά φυτώρια τουλίπας τῆς Ὁλλανδίας! Ὅταν ἔχουμε λοιπόν ὅλες τίς ἀπαντήσεις καί γιά τά θέματα ἐθνικῆς ταυτότητας, καί γιά τίς θρησκευτικές ἐλευθερίες καί γιά τά ἀτομικά δικαιώματα, δέν ἐπιτρέπεται στούς Τούρκους, οἱ ὁποῖοι εἶναι διῶκτες τῶν μειονοτήτων ἱστορικά, νά θέτουν κἄν τίς ἐρωτήσεις. Ὁ λόγος ἀνήκει στήν Κυβέρνηση! Λειψές, δειλές καί ἐνοχικές ἀπαντήσεις ἀπαγορεύονται. Ἀφοῦ πᾶνε γυρεύοντας ἄς τούς ἐξευτελίσουμε διεθνῶς καί ἄς ἐξηγήσουμε στήν εὐρωπαϊκή κοινή γνώμη τί σημαίνει γιά τό μέλλον τῆς ἠπείρου μας –ὄχι μόνο γιά ἐμᾶς– ἡ ἰσλαμική ἀτζέντα τοῦ Ἐρντογάν. Τό ἑξῆς ἁπλό: Φίδια στόν κόρφο σας!

Η/Υ ΠΗΓΗ:
Εστία ημερησία εφημερίς: 27 Αυγούστου 2020

Κατηγορίες: Ιστορικά. Προσθήκη στους σελιδοδείκτες.