Του Οσίου Πατρός ημών Κυρίλλου Αρχιεπ. Ιεροσολύμων – Κατήχησις Μυσταγωγική Δ’, περί Σώματος και Αίματος Χριστού.

ΚΑΤΗΧΗΣΙΣ ΜΥΣΤΑΓΩΓΙΚΗ Δ’.
ΠΕΡΙ ΣΩΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΑΙΜΑΤΟΣ ΧΡΙΣΤΟΥ

Και ανάγνωσις εκ της προς Κορινθίους επιστολής˙ «Εγώ γαρ παρέλαβον από του Κυρίου, ο και παρέδωκα υμίν», και τα εξής.

α’ Και αύτη του μακαρίου Παύλου η διδασκαλία, ικανή καθέστηκε πληροφορήσαι υμάς περί των θείων μυστηρίων, ων κατηξιώθηκε, σύσσωμοι και σύναιμοι του Χριστού γενόμενοι. Αυτός γαρ άρτι εβόα˙ «Ότι εν τη νυκτί, η παρεδίδοτο ο Κύριος ημών Ιησούς Χριστός, λαβών άρτον και ευχαριστήσας, έκλασε και έδωκε τοις εαυτού μαθηταίς λέγων: Λάβετε, φάγετε, τούτό μοι εστί το σώμα. Και λαβών ποτήριον και ευχαριστήσας είπε: Λάβετε, πίετε, τούτό μοι εστί το αίμα». Αυτού ουν αποφηναμένου και ειπόντος περί του άρτου, «τούτό μου εστί το σώμα», τις τολμήσει αμφιβάλλειν λοιπόν; Και αυτού διαβεβαιωσαμένου και ειρηκότος, «Τούτό μου εστί το αίμα», τις ενδοιάσει ποτέ λέγων μη είναι αυτού αίμα;…

α’ Και μόνη αυτή η διδασκαλία του μακάριου Παύλου είναι αρκετή να σας πληροφορήσει για τα θεία μυστήρια, τα οποία αξιωθήκατε να λάβετε και να γίνετε «σύσσωμοι και σύναιμοι» του Χριστού.2 Διότι ο ίδιος ο απόστολος πριν από λίγο βροντοφώναξε˙ «Ότι κατά τη νύχτα, κατά την οποία παραδόθηκε ο Κύριός μας Ιησούς Χριστός, πήρε στα χέρια του ψωμί, και αφού απηύθυνε ευχαριστήρια προσευχή, το έκοψε και έδωσε στους μαθητές του λέγοντας˙ Πάρτε και φάτε, γιατί αυτό εδώ είναι το Σώμα μου. Και μετά πήρε το ποτήρι, και αφού πάλι απηύθυνε ευχαριστήρια προσευχή είπε˙ Πάρτε και πιέστε, γιατί αυτό εδώ είναι το αίμα μου».3 Αφού λοιπόν ο ίδιος ο Χριστός είπε καθαρά για το ψωμί «αυτό είναι το σώμα μου», ποιός θα τολμήσει στο εξής να αμφιβάλλει; Και αφού ο ίδιος μας διαβεβαίωσε λέγοντας, «αυτό είναι το αίμα μου», ποιός θα αμφισβητήσει και θα πει ότι δεν είναι το αίμα του;…

Του Οσίου Πατρός ημών Κυρίλλου Αρχιεπ. Ιεροσολύμων – Κατήχησις Μυσταγωγική Δ’, περί Σώματος και Αίματος Χριστού.zip

Παράβαλε και:
Τη Αγία και Μεγάλη Πέμπτη – ομιλία του Αγ. Ιωάννου του Χρυσοστόμου «Εκείνο το Δείπνο», Υμνολογική εκλογή.
Αγίου Ρωμανού του μελωδού – κοντάκιον Εις την πόρνην.
Του Οσίου Πατρός ημών Νικοδήμου του Αγιορείτου – ερμηνεία εις τον Κανόνα της Αγίας και Μεγάλης Πέμπτης.
Του Οσίου πατρός ημών Ιωάννου του Χρυσοστόμου – ομιλίαι Π. και ΠΑ. εις το κατά Ματθαίον: περί της αμαρτολού γυναικός, της προδοσίας και του Μυστικού Δείπνου.
Του εν Αγίοις Πατρός ημών Αμφιλοχίου Επισκ. Ικονίου – ομιλία εις την αμαρτωλόν γυναίκα την αλείψασαν τον Κύριον Μύρο και εις τον φαρισαίον.
Μεγάλη εβδομάς. Μεγάλη Τρίτη και Μεγάλη Τετάρτη εσπέρας, Μεγάλη Πέμπτη πρωί – Νεοελληνική απόδοση, Αρχιμ. Κυριακού Εμμ. Τσολάκη.

Κατηγορίες: Αγιολογικά - Πατερικά, Ιστορικά, Λειτουργικά, εορτολογικά, Νεοελληνική απόδοση Ύμνων, Συναξάρια, Λογοτεχνικά. Προσθήκη στους σελιδοδείκτες.