Ο Αναστημένος αδελφός μας! Γιατί έπρεπε να αναστηθεί;

Από την Προς Εβραίους επιστολή του Αποστόλου Παύλου.

Κεφάλαιον Β’

10Ο Θεός, λοιπόν, η αρχή και ο σκοπός των πάντων, ενώ οδήγησε πολλούς υιούς στη δόξα, έπρεπε να οδηγήσει τον αίτιο της σωτηρίας τους στην ολοκλήρωση του έργου του με το πάθος. Συνέχεια

Κατηγορίες: Αγιολογικά - Πατερικά, Θαυμαστά γεγονότα, Κυριακοδρόμιο (προσέγγιση στο Ευαγγέλιο και τον Απόστολο της Κυριακής και των Μεγάλων Εορτών), Λειτουργικά, εορτολογικά, Νεοελληνική απόδοση Ύμνων, Συναξάρια, Λογοτεχνικά, Υγεία – επιστήμη - περιβάλλον | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Ο Αναστημένος αδελφός μας! Γιατί έπρεπε να αναστηθεί;

Ποιος είναι «ψυχοπαθής», κατά τους Πατέρες της Εκκλησίας – Πρωτ. Ιωάννου Σ. Ρωμανίδου.

Ο κάθε άνθρωπος είναι ψυχοπαθής κατά την Πατερική έννοια. Δεν είναι ανάγκη να είναι κάποιος σχιζοφρενής για να είναι ψυχοπαθής. Ο ορισμός της ψυχοπάθειας, από Πατερικής απόψεως, είναι ότι ψυχοπάθεια υπάρχει στον άνθρωπο εκείνον που δεν λειτουργεί σωστά η νοερά ενέργεια μέσα του. Συνέχεια

Κατηγορίες: Αγιολογικά - Πατερικά, Άρθρα, Υγεία – επιστήμη - περιβάλλον | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Ποιος είναι «ψυχοπαθής», κατά τους Πατέρες της Εκκλησίας – Πρωτ. Ιωάννου Σ. Ρωμανίδου.

Τὸ ζήτημα τῆς γονυκλισίας – (+) Ἀρχιεπίσκ. Ἀθηνῶν, Χριστοδούλου Παρασκευαΐδου.

Τὸ ζήτημα τῆς κατὰ τὶς Κυριακὲς γονυκλισίας ἐξακολουθεῖ νὰ ἀπασχολεῖ τοὺς κληρικοὺς καὶ τοὺς πιστούς, ἐπειδὴ γιὰ τὸ θέμα αὐτὸ ἔχουν διατυπωθεῖ ἐκ διαμέτρου ἀντίθετες ἀπόψεις. Ὑπάρχουν δήλ. ἐκεῖνοι ποὺ ἰσχυρίζονται ὅτι ἀπαγορεύεται ἀπὸ τοὺς Ἱ. Κανόνες, καὶ εἰδικὰ ἀπὸ τὸν 20όν τῆς Α’ Συνέχεια

Κατηγορίες: Γενικά, Λειτουργικά, εορτολογικά, Νεοελληνική απόδοση Ύμνων, Συναξάρια, Μελέτες - εργασίες - βιβλία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Τὸ ζήτημα τῆς γονυκλισίας – (+) Ἀρχιεπίσκ. Ἀθηνῶν, Χριστοδούλου Παρασκευαΐδου.

23 Μαϊου, μνήμη του νέου Οσίου Ευμενίου του Κρητός (του Σαριδάκη): Βίος, Ακολουθία, Χαιρετισμοί, Παρακλητικός Κανών.

Τῇ ΚΓ΄ τοῦ αὐτοῦ μηνός (Μαϊου), μνήμη τοῦ Οσίου καὶ Θεοφόρου Πατρὸς ἡμῶν, Εὐμενίου τοῦ Κρητός, τοῦ ἐν ἐσχάτοις χρόνοις διαλάμψαντος ἐν Ἀθήναις.

Λεπρῶν καὶ νοσούντων λοιμικῶς ἀκέστωρ
πιστῶν, Εὐμένιε, ποδηγέτα, ὤφθης. Συνέχεια

Κατηγορίες: Θαυμαστά γεγονότα, Ιερές Ακολουθίες, Ιστορικά, Λειτουργικά, εορτολογικά, Νεοελληνική απόδοση Ύμνων, Συναξάρια, Λογοτεχνικά | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο 23 Μαϊου, μνήμη του νέου Οσίου Ευμενίου του Κρητός (του Σαριδάκη): Βίος, Ακολουθία, Χαιρετισμοί, Παρακλητικός Κανών.

Του οσίου πατέρα μας Δωροθέου – διδασκαλία προς τους μαθητές του περί ταπεινοφροσύνης (Μέρος Β’).

Θυμάμαι ότι κάποτε μιλούσαμε για την ταπείνωση και κάποιος άρχοντας από τη Γάζα, ακούγοντάς μας να λέμε ότι, όσο πλησιάζει κανείς τον Θεό, τόσο πιο αμαρτωλό βλέπει τον εαυτό του, παραξενευόταν και έλεγε: «Πώς συμβαίνει αυτό»; Και δεν ήξερε και ζητούσε να μάθει το λόγο. Του λέω: Συνέχεια

Κατηγορίες: Αγιολογικά - Πατερικά, Γενικά, Θαυμαστά γεγονότα, Κυριακοδρόμιο (προσέγγιση στο Ευαγγέλιο και τον Απόστολο της Κυριακής και των Μεγάλων Εορτών), Λειτουργικά, εορτολογικά, Νεοελληνική απόδοση Ύμνων, Συναξάρια, Λογοτεχνικά | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Του οσίου πατέρα μας Δωροθέου – διδασκαλία προς τους μαθητές του περί ταπεινοφροσύνης (Μέρος Β’).

Θαυμαστές Θεοσημίες (Ε’)!

Δύο από τους πατέρες πήγανε στο Σινά και όταν επέστρεψαν, μας διηγήθηκαν ότι, μόλις απομακρύνθηκαν από το όρος, έχασαν τον δρόμο και περπατούσανε στην έρημο, όπου βρήκανε μία μικρή σπηλιά και θελήσανε να μπούνε μέσα. Όταν πλησίασαν αρκετά, άκουσαν έναν άνθρωπο να βρυχάται και Συνέχεια

Κατηγορίες: Αγιολογικά - Πατερικά, Θαυμαστά γεγονότα, Λογοτεχνικά, Υγεία – επιστήμη - περιβάλλον | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Θαυμαστές Θεοσημίες (Ε’)!

Κυριακή της Σαμαρείτιδος: Ο Ιερός Χρυσόστομος για τη συνάντηση και τον διάλογο του Κυρίου με τη Σαμαρείτιδα.

[Ιω. 4, 5-42]

«Ὡς οὖν ἔγνω ὁ Κύριος ὅτι ἤκουσαν οἱ Φαρισαῖοι ὅτι Ἰησοῦς πλείονας μαθητὰς ποιεῖ καὶ βαπτίζει ἢ Ἰωάννης- καίτοιγε Ἰησοῦς αὐτὸς οὐκ ἐβάπτιζεν, ἀλλ᾿ οἱ μαθηταὶ αὐτοῦ-ἀφῆκε τὴν Ἰουδαίαν καὶ ἀπῆλθεν εἰς τὴν Γαλιλαίαν(:όταν λοιπόν έμαθε ο Κύριος ότι οι Φαρισαίοι άκουσαν ότι ο Συνέχεια

Κατηγορίες: Αγιολογικά - Πατερικά, Θαυμαστά γεγονότα, Ιστορικά, Κυριακοδρόμιο (προσέγγιση στο Ευαγγέλιο και τον Απόστολο της Κυριακής και των Μεγάλων Εορτών), Λειτουργικά, εορτολογικά, Νεοελληνική απόδοση Ύμνων, Συναξάρια, Λογοτεχνικά | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Κυριακή της Σαμαρείτιδος: Ο Ιερός Χρυσόστομος για τη συνάντηση και τον διάλογο του Κυρίου με τη Σαμαρείτιδα.

Κωνσταντίνος ο Μέγας και η ιστορική αλήθεια – Π. Γεωργίου Μεταλλυνού.

Ο π. Γεώργιος Μεταλληνός ξεσκεπάζει μια Δυτικόφερτη συνωμοσία των αρχαίων Παγανιστών, την οποία συνεχίζουν να συντηρούν Νεοπαγανιστές και Προτεστάντες!

«Η εορτή του αγίου Κωνσταντίνου και της μητέρας του, της αγίας Ελένης, επικαιροποιεί το θέμα μας. Συνέχεια

Κατηγορίες: Θαυμαστά γεγονότα, Ιστορικά, Λειτουργικά, εορτολογικά, Νεοελληνική απόδοση Ύμνων, Συναξάρια | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Κωνσταντίνος ο Μέγας και η ιστορική αλήθεια – Π. Γεωργίου Μεταλλυνού.

Κατηγορία εις βάρος του Μεγάλου Κωνσταντίνου για δωρεές, σπατάλες, διάδημα και Τηβέννου – Κωνσταντίνου Καραστάθη.

Πρώτος και πάλι ο Ιουλιανός ο Παραβάτης απευθύνει κατά του Κων/νου την κατηγορία σπατάλης των δημοσίων οικονομικών.
Στο σατιρικό έργο του «Καίσαρες» οι θεοί – στη φαντασία πάντοτε του Ιουλιανού – οργανώνουν διαγωνισμό μεταξύ των Ρωμαίων αυτοκρατόρων για τα έργα Συνέχεια

Κατηγορίες: Ιστορικά, Μελέτες - εργασίες - βιβλία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Κατηγορία εις βάρος του Μεγάλου Κωνσταντίνου για δωρεές, σπατάλες, διάδημα και Τηβέννου – Κωνσταντίνου Καραστάθη.

20 Μαϊου, μνήμη και της Αγίας Λυδίας της Φιλιππησίας: Συναξάριον, Ακολουθία.

Τη Κ’ του αυτού μηνός (Μαϊου), μνήμη της Αγίας Λυδίας της Φιλιππησία της πορφυροπώλιδος.

Πανοικεὶ πιστεύσασα Χριστῷ Λυδία,
ἐν Φιλίπποις πέφηνε ἀρχὴ ἁγία. Συνέχεια

Κατηγορίες: Θαυμαστά γεγονότα, Ιερές Ακολουθίες, Ιστορικά, Λειτουργικά, εορτολογικά, Νεοελληνική απόδοση Ύμνων, Συναξάρια, Λογοτεχνικά | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο 20 Μαϊου, μνήμη και της Αγίας Λυδίας της Φιλιππησίας: Συναξάριον, Ακολουθία.

Η Ανάσταση του Χριστού – Μακαριστού Μητροπ. Νικοπόλεως και Πρεβέζης Μελετίου.

Η Ανάστασις του Χριστού 2

ΚΕΦΑΛΑΙΟ Ε΄

1. Η Ανάσταση του Χριστού είναι ο ακρογωνιαίος λίθος της χριστιανικής πίστης.

α. Ο απόστολος Παύλος γράφει:

Η ανάσταση είναι το ουσιαστικώτερο σημείο της πίστης μας. Αυτό σημαίνει: Αν ο Χριστός δεν αναστήθηκε,
• η πίστη μας είναι στο σύνολό της μάταιη∙ Συνέχεια

Κατηγορίες: Ιστορικά, Λειτουργικά, εορτολογικά, Νεοελληνική απόδοση Ύμνων, Συναξάρια, Μελέτες - εργασίες - βιβλία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Η Ανάσταση του Χριστού – Μακαριστού Μητροπ. Νικοπόλεως και Πρεβέζης Μελετίου.