Το κατά Μάρκον Ευαγγέλιον: το Πρωτότυπο κείμενο και η Νεοελληνική ερμηνευτική απόδοσή του από τον Παναγιώτη Ν. Τρεμπέλα (κείμενον και αρχεία ήχου, mp3).

Ο ευαγγελιστής Μάρκος, όπως φαίνεται από τις Πράξεις των Αποστόλων, ονομαζόταν προηγουμένως Ιωάννης (Πράξ. ιβ’ 12, 25, ιγ’ 5, 13, ιε’ 37). Το όνομα Μάρκος είναι ρωμαϊκό επώνυμο, το οποίο προστέθηκε κατόπιν στο κύριο όνομα Ιωάννης.

Ο Μάρκος είχε ευσεβή μητέρα, τη Μαρία. Στο σπίτι της, το οποίο βρισκόταν στην Ιερουσαλήμ, συναθροίζονταν οι πρώτοι Χριστιανοί και λάτρευαν το Θεό. Εκεί γνωρίστηκε ο Μάρκος με τον απόστολο Πέτρο, από τον οποίο, όπως φαίνεται, διδάχθηκε τη χριστιανική πίστη. Γι’ αυτό εξάλλου ο απόστολος Πέτρος τον ονομάζει γιο του (Α’. Πέτρ. ε’ 13). Στην προς Κολασσαείς επιστολή (δ’ 10) ο ευαγγελιστής Μάρκος ονομάζεται και «ανεψιός Βαρνάβα» ή από αδελφό ή από αδελφή. Ίσως όμως «ανεψιός» να σημαίνει και πρώτος ξάδελφος.

Σύμφωνα με τη διήγηση των Πράξεων των Αποστόλων, ο Μάρκος ακολουθεί τους αποστόλους Βαρνάβα και Παύλο στην πρώτη αποστολική περιοδεία, κατά την οποία κήρυξαν το Ευαγγέλιο στην Κύπρο. Όταν όμως οι δύο Απόστολοι πέρασαν απέναντι στη Μικρά Ασία για να συνεχίσουν το αποστολικό τους έργο, ο Μάρκος δεν τους ακολούθησε. Γι’ αυτό το λόγο ο Παύλος, παρά την επιμονή του Βαρνάβα, αρνήθηκε να πάρει μαζί του τον Μάρκο στη δεύτερη αποστολική περιοδεία του. Κατόπιν όμως ο απόστολος Παύλος προσέλαβε πάλι τον Μάρκο, ο οποίος και βρισκόταν μαζί του κατά την πρώτη φυλάκισή του στη Ρώμη (Φιλ. 24). Γι’ αυτό και τον συνιστά στους Κολασσαείς (Κολασ. δ’ 10). Κατά τη δεύτερη φυλάκισή του ο Παύλος ζήτησε να πάει και πάλι ο Μάρκος κοντά του, διότι, όπως έγραφε ο Απόστολος, ήταν «εύχρηστος εις διακονίαν» (Β’ Τιμ. δ’ 11). Φαίνεται μάλιστα ότι πράγματι ο Μάρκος ήλθε τότε στη Ρώμη.

Καθώς βρισκόταν εκεί, συναντήθηκε και με τον απόστολο Πέτρο, του οποίου χρημάτισε «ερμηνευτής». Ονομάστηκε έτσι, διότι στο Ευαγγέλιό του ο Μάρκος διέσωσε το κήρυγμα του αποστόλου Πέτρου.

Σύμφωνα με την εκκλησιαστική παράδοση ο ευαγγελιστής Μάρκος ίδρυσε την Εκκλησία της Αλεξάνδρειας, όπου και θανατώθηκε από τους ειδωλολάτρες και ενταφιάστηκε σε κάποια περιοχή εκεί κοντά. Από εκεί Ενετοί έμποροι κατά τον 9ο αιώνα μετέφεραν τα ιερά λείψανά του στη Βενετία της Ιταλίας.

Το κατά Μάρκον Ευαγγέλιο φαίνεται ότι γράφτηκε μεταξύ των ετών 63 και 70 μ.Χ.

Το κατά Μάρκον Ευαγγέλιον (πρωτότυπο κείμενον).rar

Το κατά Μάρκον Ευαγγέλιο – Νεοελληνική ερμηνευτική απόδοση, Παναγιώτου Ν. Τρεμπέλα.
Γραπτό κείμενο.rar
Ηχητική μορφή, αρχεία ήχου.mp3

Παράβαλε και:
Η Καινή Διαθήκη μετά συντόμου ερμηνείας υπό Παναγιώτου Ν. Τρεμπέλα (Αρχεία ήχου, mp3).

Η θεία λειτουργία η φερομένη υπό το όνομα του αγίου αποστόλου και ευαγγελιστού Μάρκου.

25 Απριλίου, μνήμη του Αγίου ενδόξου Αποστόλου και Ευαγγελιστού Μάρκου: Συναξάριον, τα Λειτουργικά Αναγνώσματα της Θ. Λ.

Κατηγορίες: Αγιολογικά - Πατερικά, Αρχεία ήχου και εικόνος (video), Ιστορικά, Λειτουργικά, εορτολογικά, Νεοελληνική απόδοση Ύμνων, Συναξάρια, Λογοτεχνικά, Προς ακρόασιν. Προσθήκη στους σελιδοδείκτες.