Μαθήματα φωνητικής και ορθοφωνίας (Βυζαντινής – Εκκλησιαστικής Μουσικής) – Κωνσταντίνου Τσινάλη (video).

Αποσκοπώντας, μεταξύ των άλλων, και στην πρακτική καλλιέργεια των Ιερών – λατρευτικών τεχνών της Εκκλησίας μας, ο ιστοχώρος μας προβάλει σήμερα ευχαρίστως την προσφορά – δραστηριότητα του γνωστού Ιεροψάλτου και καθηγητού της ψαλτικής – (Βυζαντινής) τέχνης κ. Κωνσταντίνου Τσινάλη. Ευχόμαστε ταπεινά να ευλογεί ο Κύριος την οικογένειά του, και την εν γένει εκκλησιαστική του προσφορά.

Παραδίδονται
Μαθήματα Φωνητικής και Ορθοφωνίας

“Η φωνή μας αγαπητοί ψάλτες πρέπει
να ακούγεται εύηχα και σωστά γιαυτό
πρέπει να την καλλιεργούμε.
Ο ψάλτης για να ακούγεται εύηχα πρέπει, πρώτον να γνωρίζει πολύ καλά τα διαστήματα των κλιμάκων της Β.Ε.Μ. Δεύτερον πρέπει να έχει σωστή τοποθέτηση των οργάνων που βρίσκονται στην στοματική κοιλότητα (γλώσσα, χείλη, κ.τ.λ.). Πρέπει ακόμη να γνωρίζει συνειδητά τον τρόπο με τον οποίο θα αναπνέει πριν ψάλλει κάθε μουσική φράση.
Για τα διαστήματα της κλίμακας κάθε ήχου και τις επιμέρους ασκήσεις, χρησιμοποιείται το μουσικό όργανο κανονάκι(παραδοσιακό μουσικό όργανο), που αποδίδει τα διαστήματα της βυζαντινής μουσικής και όχι το πιάνο, το οποίο κουρδίζεται με τα συγκερασμένα διαστήματα της ευρωπαϊκής μουσικής.
Για την σωστή τοποθέτηση της φωνής ο μαθητής μαθαίνει τον τρόπο με τον οποίο ο ήχος του θα είναι ομοιόμορφος στις υψηλές και χαμηλές φωνητικές περιοχές.
Ο ένρινος ήχος ή ο ήχος της όπερας αποτελούν τοποθετήσεις φωνής που δεν θεωρούνται κατάλληλες για την ψαλμωδία στους ναούς.

Ερωτήματα που μπορούν να απαντηθούν:

1. Γιατί όταν ψάλλω ακούγομαι με τη μύτη (ένρινα);
2. Γιατί στις υψηλές φωνητικές περιοχές δεν συμμετέχει το ηχείο της μύτης; (ρινική κοιλότητα).
3. Γιατί στις υψηλές φωνητικές περιοχές η φωνή μου «πνίγεται»;
4. Τί πρέπει να κάνω ώστε ο ήχος της φωνής μου να είναι ομοιόμορφος στις χαμηλές φωνητικές περιοχές;
5. Διαφραγματική αναπνοή (ασκήσεις).
6. Ποιά πρέπει να είναι η σωστή τοποθέτηση των συμφώνων στην στοματική κοιλότητα;
7. Ποιά είναι η σωστή ηχητική κατεύθυνση των φωνηέντων;
8. Γιατί όταν ψάλλουμε η φωνή μας ακούγεται σα να έχει «γρέζι» ή αλλιώς ένα έντονο βιμπράτο;
9. Γιατί δεν παράγεται εύηχος (ευχάριστος, γλυκύς) ήχος κατά την ψαλμωδία; Ποιά είναι τα εμπόδια;
10. Ποιος ο ορθός μουσικός συλλαβισμός κατά την ψαλμωδία;
11. Αποφυγή ψαλμωδίας στα όρια της έκτασης της φωνής.
12. Ο σωστός τρόπος αφήγησης των κειμένων της εκκλησίας.
13. Οι ασκήσεις της Φωνητικής (σε όλους τους ήχους) καθώς και οι κλίμακες της βυζαντινής εκκλησιαστικής μουσικής με τα σωστά διαστήματα συνοδεύονται με ήχο από κανονάκι.

Διαδικτυακά Μαθήματα Φωνητικής – YouTube

Πληροφορίες στους αριθμούς τηλεφώνου:
– 6972326721
– 6999564146

Κατηγορίες: Ανακοινώσεις - Δελτία Τύπου, Λειτουργικά, εορτολογικά, Νεοελληνική απόδοση Ύμνων, Συναξάρια, Υγεία – επιστήμη - περιβάλλον. Προσθήκη στους σελιδοδείκτες.