Στις 12 Οκτωβρίου 2013, ημέρα μνήμης του εν Αγίοις πατρός ημών Συμεών του Νέου Θεολόγου, αγίου του Ακτίστου Φωτός και από 10.00 π.μ. έως 15.30 μ.μ. διεξήχθη επιτυχώς ημερίδα που διοργάνωσε η Πανελλήνιος Ένωσις Θεολόγων (Π.Ε.Θ.) με τη συνεργασία του Δήμου Πεντέλης, της Εστίας Πατερικών Μελετών και του Επιστημονικού και Πολιτιστικού Συλλόγου Βορείων Προαστίων, στην αίθουσα του Πολιτιστικού Κέντρου Μελισσίων του Δήμου Πεντέλης. Το γενικό θέμα της ημερίδος ήταν: Τα Αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών (Πιλοτικά κ.α.) και τα εν χρήσει Σχολικά Βιβλία Θεωρητικής Κατευθύνσεως (Θρησκευτικών, Φιλολογικών Μαθημάτων και Ιστορίας) Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
Την έναρξη της ημερίδος κήρυξε ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Κηφισίας, Αμαρουσίου και Ωρωπού κ. Κύριλλος.
Ακολούθως ομίλησαν κατά το πρόγραμμα οι :
Ηρακλής Ρεράκης, Καθηγητής Παιδαγωγικής της Θεολογικης Σχολής του Α.Π.Θ. με θέμα: «Οι παιδαγωγικές συνιστώσες του νέου Πιλοτικού Προγράμματος Σπουδών για τα Θρησκευτικά».
Ελένη Βασσάλου, Θεολόγος, με θέμα: «Από τον συγκρητισμό στην Πανθρησκεία. Το Ορθόδοξο Μάθημα και η ευθύνη των Θεολόγων».
Σταύρος Μποζοβίτης, Θεολόγος, συγγραφέας με θέμα: «Η Παιδεία μπροστά στην πρόκληση του νεοεποχικου ολοκληρωτισμου».
Χρίστος Ρώμας, Φιλόλογος, με θέμα: «Το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο και το έργο του: Εμπειρίες και προβληματισμοί».
Γεώργιος Κρίππας, Διδάκτωρ Συνταγματικού Δικαίου με θέμα: «Κείμενα Σχολικής Αγωγης κατά παράβασιν του Συντάγματος και της Νομοθεσίας περί Παιδείας και Αγωγής».
Δημήτριος Νατσιός, Δάσκαλος με θέμα: «Γενική θεώρηση των βιβλίων του Δημοτικού: Θρησκευτικών, Γλώσσας και Ιστορίας».
Κυριάκος Κοτσολάκος, Φιλόλογος με θέμα: «Η περιπέτεια του εθνικού μας Ύμνου».
Ευδοξία Αυγουστίνου, Φιλόλογος, Θεολόγος με θέμα: «Οι αξιακοί προσανατολισμοί στα Φιλολογικά του Γυμνασίου».
Κωνσταντίνος Χολέβας, Πολιτικός επιστήμων, με θέμα: «Το Μάθημα της Ιστορίας στα σχολικά βιβλία Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης».
Εκλεκτοί ομιλητές, μάχιμοι εκπαιδευτικοί, μεστοί εν Χριστώ πνευματικών εμπειριών και επιστημονικών σπουδών, ανέπτυξαν εμπεριστατωμένα από της ειδικότητός τους έκαστος, το παραπάνω θέμα. Εξαιρετικά ενδιαφέρουσα και γόνιμη υπήρξε η διεξαχθείσα συζήτηση, στην οποία συμμετείχαν και άλλες προσωπικότητες. Εκαλύφθησαν κατά το δυνατόν όλες οι πλευρές του θέματος και εξήχθησαν τα παρακάτω συμπεράσματα:
1. Το μάθημα των Θρησκευτικών θα πρέπει να είναι υποχρεωτικό σε όλες τις τάξεις Δημοτικού, Γυμνασίου, Λυκείου, βάσει του Ελληνικού Συντάγματος εφ’ όσον και το Ευρωπαϊκό Δίκαιο δεν το απαγορεύει. Μόνο οι αλλόθρησκοι και ετερόδοξοι μπορούν να εξαιρούνται. Η απόφαση του Εφετείου Χανίων είναι δεσμευτική και υποχρεωτική και θα πρέπει να εφαρμοστεί από το Υπουργείο Παιδείας.
Επίσης όσα σχολικά βιβλία περιέχουν κείμενα αντίθετα προς το Σύνταγμα και τη Νομοθεσία περί Παιδείας και Αγωγής των νέων, οφείλουν να εναρμονισθούν με τις Συνταγματικές επιταγές και την αυτονόητη, αλλά και πολλαχώς εκδηλούμενη βούληση του λαού μας.
2. Το μάθημα των Θρησκευτικών θα πρέπει να έχει ομολογιακό χαρακτήρα και να αποτελεί ορθόδοξη κατήχηση. Πιστεύουμε ότι η ορθόδοξη Εκκλησία είναι η μόνη που κατέχει ακέραια τη διδασκαλία του Χριστού. Τα δόγματα της ορθοδόξου Εκκλησίας έχουν προαναγγελθεί από τη θεόπνευστη Παλαιά Διαθήκη μέσω των αγίων Προφητών και έχουν επιβεβαιωθεί από αυτή την ίδια τη διδασκαλία του Θεανθρώπου Κυρίου μας στην Καινή Διαθήκη. Η Πανελλήνιος Ένωσις Θεολόγων καταθέτει την εμπειρία της για το απολύτως συμβατό της ψυχολογίας των ελληνοπαίδων όλων των βαθμίδων της παιδείας μας, με
το ομολογιακό μάθημα των θρησκευτικών. Λόγω των ιερών Μυστηρίων της ορθοδόξου Εκκλησίας, Βαπτίσματος, Χρίσματος και θείας Κοινωνίας που έχουν διαποτίσει ελευθέρως και διακριτικώς τα παιδιά μας, αυτά με χαρά και με ενθουσιασμό αποδέχονται την ορθόδοξη κατήχηση, όχι μόνο ως μάθημα, αλλά και ως μόνη ελπίδα, παρηγοριά, στήριξη ολοκλήρου της προσωπικότητός τους, ιδίως στις εξαιρετικά δύσκολες ημέρες της νεοταξικής εποχής που ζούμε. Μέσω του ζωντανού χριστοκεντρικου μαθήματος των θρησκευτικών, περνούν αισιόδοξα μηνύματα και προς τους λίαν προβληματιζόμενους από τη χαλεπή κατάσταση της πατρίδος μας γονείς και οικείους των μαθητών, όπερ αποδεικνύει τη θεανθρώπινη χαρισματική δυναμική του μαθήματος προς όλη την ελληνική κοινωνία.
3. Αντιθέτως, το πιλοτικό πρόγραμμα της θρησκειολογίας, θα κατηχεί τα παιδιά μας στις ψευδοθρησκείες. Η πορνεία, η μοιχεία, η ομοφυλοφυλία, ο ατομισμός, ο εγωκεντρισμός, η ζηλοτυπία, ο ποταπός ανταγωνισμός θα εγκλωβίζουν τη νεολαία μας στην απαξίωση της προσωπικότητός τους, αφού δεν θα έχουν γνωρίσει τον αληθινό θεανθρώπινο τρόπο της εν Χριστώ ζωής. Το νέο πρόγραμμα φαίνεται πιο ανοιχτό, πιο σύγχρονο, αλλά έχει δημιουργήσει πολλές αντιδράσεις στην ελληνική κοινωνία. Δεν έχουν πεισθεί γονείς, παιδιά, κηδεμόνες, ότι το πιλοτικό πρόγραμμα ανοίγει πνευματικούς οριζοντες στα παιδιά μας. Αντιθέτως στέκονται φοβισμένοι και συνδυάζουν μέσα τους συνειρμικά το πιλοτικό πρόγραμμα με την πολύμορφη πολεμική που γίνεται σήμερα στον Έλληνα πολίτη. Πόλεμος στυγερός στα οικονομικά του, στην περιουσία που δημιούργησε με πολύ κόπο. Ιδεολογικός πόλεμος, αντισυνταγματικός, αφελληνιστικός, αντιχριστιανικός. Γιατί πρέπει τα παιδιά μας, τα ελληνόπουλα, να γίνουν πειραματόζωα στα χέρια και στα νύχια των νεοταξιτών;
Η ορθόδοξη ελληνική Παιδεία αιώνες τώρα δεν δημιούργησε μεγαλογαιοκτήμονες, υπερφίαλους μπίζνεσμαν κτλ. αλλά βιοπαλαιστές με νόημα ζωής, διάθεση φιλαδελφίας, φιλοπατρίας και ηρωικής θυσίας, όταν υπήρχε λόγος. Οι πρόγονοί μας, μέχρι προ λίγων χρόνων, δεν αυτοκτονούσαν. Η νεοταξική νοοτροπία, η αιφνίδια άσφαιρη νεοταξική κατοχή, σάστισε τους αδελφούς και μεθοδικά τους οδηγεί στην απόγνωση και στη βίαιη αυτοκαταστροφή. Οι καιροί ου μενετοί. Και αν ακόμη δεν είχε δοκιμασθεί η ομολογιακή μορφή του μαθήματος των θρησκευτικών, μετά από την καταστροφή που επιβάλλεται στη χώρα μας, θα έπρεπε να την επινοήσουμε.
4. Ο νεοεποχικός ολοκληρωτισμός δεν έχει αφήσει απείραχτη τη γλώσσα μας και την ιστορία μας. Εφόσον το μείζον, η εις Θεόν πίστη διαβρώνεται, ασφαλώς και οι ελάσσονες συνιστώσες του πολιτισμού μας θα απομειώνονται άκρως επικίνδυνα.
Στην ημερίδα στηλιτεύτηκε το ανθελληνικό και αντιχριστιανικό περιεχόμενο των βιβλίων της Γλώσσας τόσο του Δημοτικού όσο και του Γυμνασίου και Λυκείου. Τα βιβλία έχουν χάσει τον παιδευτικό τους χαρακτήρα και έχουν καταντήσει «περιοδικά ποικίλης ύλης». Ο διαχρονικός πλούτος της λογοτεχνίας μας παραθεωρείται προς όφελος κειμένων αμφιβόλου λογοτεχνικής αξίας. Οι παραδοσιακές αξίες της κοινωνίας μας, η πίστη, η ηθική, η εντιμότητα, το φιλότιμο εν πολλοίς υποβαθμίζονται και προβάλλονται ξενόφερτα πρότυπα ζωής, τα οποία καλλιεργούν στους νέους μας την κατάθλιψη, την ανταγωνιστικότητα και την αφιλοπατρία. Η μανία του νεοταξικού πολέμου είναι ολοφάνερη και στο μάθημα της Ιστορίας. Άφθονα χρήματα δαπανώνται για να γραφουν βιβλία τάχα ελληνικής Ιστορίας, στα οποία τόσο τα ιστορικά γεγονότα όσο και η πολιτική ιστορία βλέπονται και περιγράφονται σύμφωνα με ιδεολογικές σκοπιμότητες.
5. Με αυτής της ποιότητας παιδεία, χωρίς ζωντανή αληθινη ορθόδοξη πίστη, χωρίς τον πλούτο της Ελληνικής γλώσσας, με παραχαραγμένη ιστορία, προφανώς επιδιώκεται η εκκόλαψη νέας γενιάς άνευρης, άβουλης, δουλικής στην παγκοσμιοποιημένη αντίχριστη δικτατορία. Η Νέα Εποχή είναι αποφασισμένη να αναλάβει με κάθε τρόπο τη διαπαιδαγώγηση της νεολαίας μας και να την χειραγωγήσει στις ολοκληρωτικές αρχές της.
6. Δυστυχώς το παρελθόν «Παιδαγωγικό Ινστιτούτο» έβαλε τις βάσεις αυτής της νεοεποχήτικης παιδείας στη χώρα μας. Ακόμα και ο Εθνικός μας Ύμνος απομακρύνθηκε από τις σχολικές γιορτές και τα βιβλία της γλώσσας. Μεθοδεύτηκε ανάλογη περιπέτεια στον Εθνικό Ύμνο άλλης χώρας παγκοσμίως;
Η παρούσα ημερίδα δεν είχε σκοπό να εκσφενδονίσει μύδρους εναντίον ουδενός γνωστού η αγνώστου, επωνύμου η ανωνύμου εχθρού της ορθοδόξου και ελληνικής Παιδείας μας. Δεν είμαστε τόσο αφελείς, ώστε να πιστεύουμε ότι είναι δυνατόν θεανθρώπινος πολιτισμός αιώνων, να θραυσθεί από ερχόμενους και παρερχόμενους εξωνημένους – αδρά πληρωμένους – ηγεμονίσκους. Επειδή έχουμε διαγνώσει την καλή θέληση του τωρινού υπουργού της Παιδείας, Ζητούμε τήρηση και εφαρμογή της νομιμότητας:
α) Απόσυρση του Πιλοτικού Προγράμματος.
β) Ορθόδοξο Χριστιανικό και εκκλησιολογικό χαρακτήρα του μαθήματος των Θρησκευτικών.
γ) Βελτίωση των βιβλίων Θρησκευτικών, Γλώσσας, Λογοτεχνίας, Ιστορίας και απάλειψη των αρνητικων στοιχείων, αντορθοδόξων και αντεθνικών.
δ) Συγκρότηση νέων επιτροπών με θεολογικά και παιδαγωγικά κριτήρια για την εκπόνηση αναλόγων Προγραμμάτων και συγγραφή νέων βιβλίων…
και τον παρακαλούμε να μη κωφεύσει, να μην τοποθετήσει τα πορίσματα των ειδικών της ημερίδος μας στα ασφαλή αρχεία του υπουργείου Παιδείας.
Ελπίζουμε η ιστορική ευθύνη που έχει ως υπεύθυνος υπουργος Παιδείας έναντι του εν Τριάδι Θεού, έναντι γονέων και κηδεμόνων, έναντι των νέων όλων των σχολικών βαθμίδων και έναντι όλων των θεανθρωπίνως πεπαιδευμένων Αγίων και Μαρτύρων του ελληνικού ορθοδόξου έθνους μας, να τον οδηγήσει και στις μέρες μας σε αποφάσεις σύμφωνες με τη μακρά Παράδοση της ζωντανής θεανθρώπινης Παιδείας μας.
Η/Υ ΠΗΓΗ:
Αναβάσεις.blogspot.gr