Η φερομένη ως επιστολή του Ποντίου Πιλάτου προς τον Αυτοκράτορα της Ρώμης, περί του Χριστού.

Η ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΕΡΙ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ ΤΟΥ ΠΟΝΤΙΟΥ ΠΙΛΑΤΟΥ, ΤΟΠΟΤΗΡΗΤΟΥ ΤΗΣ ΙΟΥΔΑΙΑΣ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΑ ΤΗΣ ΡΩΜΗΣ.
ΑΝΑΦΕΡΕΤΑΙ ΣΤΗ ΘΕΙΑ ΜΟΡΦΗ ΤΟΥ ΣΩΤΗΡΟΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΜΗΤΡΟΣ ΑΥΤΟΥ

Η ΠΡΩΤΟΤΥΠΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΦΥΛΛΑΣΕΤΑΙ ΣΤΟ ΑΡΧΕΙΟΦΥΛΑΚΕΙΟ ΚΕΡΑΣΙΝΙ ΤΗΣ ΡΩΜΗΣ.

Ήκουσα περί των όσων επιθυμείτε να πληροφορηθήτε, και προθύμως προσέρχομαι να αφηγηθώ ταύτα εν προς εν. Εν ημέραις ημών, εθεάθη είς αγαθοποιός άνθρωπος, όστις ζη εισέτι και ονομάζεται Ιησούς Χριστός και ο οποίος λέγεται υπό του κόσμου, ότι είναι αληθής προφήτης. Οι δε μαθηταί αυτού, λέγουσιν περί αυτού ότι είναι Υιός του Θεού και Ποιητής Ουρανών και Γης και πάντων των υπαρχόντων και υπαρξάντων πραγμάτων. Τω όντι ω Καίσαρ, ακούονται περί αυτού καθημερινώς θαυμάσια πράγματα. Ο Ιησούς ούτος, Χριστός, ανασταίνει νεκρούς και θεραπεύει ασθενείς, μόνο δια του λόγου. Είναι άνθρωπος κανονικού αναστήματος και ωραιοτάτων χαρακτηριστικών. Το δε πρόσωπον αυτού, ενέχει τοιαύτην μεγαλοπρέπειαν, ώστε εκβιάζει την αγάπην και το δέος των παρατηρούντων αυτόν. Η κόμη αυτού είναι υπόξανθος, μακρά μέχρι των ώτων και από των ώτων μέχρι των ώμων. Μολονότι δεν έχει το χρώμα του χώματος, είναι πλέον στιλπνός και είναι γνωστός ως Ναζωραίος. Εχει το μέτωπον προέχον και φωτεινόν, και το πρόσωπον αυτού, χωρίς ουδενός ελαττώματος ή κηλίδος, έχει ιδιάζουσαν χροιάν. Το βλέμμα του είναι πρόσχαρον και σοβαρόν. Οι οφθαλμοί του έχουσι λάμψιν ως αι ακτίναι του ηλίου, ώστε ουδείς δύναται να προσηλώση τους οφθαλμούς επί του προσώπου αυτού, ένεκεν της αίγλης του. Όταν απαντά τρομάζει και όταν πείθει εξαναγκάζει εις δάκρυα, και ούτω, γίνεται αγαπητός και είναι εύθυμος και μετριόφρων. Λέγεται περί αυτού, ότι ουδείς είδεν αυτόν γελώντα, αλλά μάλλον δακρύοντα. Έχει τας χείρας και τους βραχίονας τελείως εσχηματισμένους. Εν τοις λόγοις αυτού, ευρίσκονται πάντες ευχαριστημένοι. Ελάχιστοι εν τούτοις βλέπουσιν αυτόν. εις δε τους συναντώντας αυτόν, αναφαίνεται εν λίαν μετριοπαθή φυσιογνωμία και παρουσία. Είναι άνθρωπος αφαντάστου ωραιότητος, ομοιάζων προς την Μητέρα αυτού, τόσον ωραίαν μεταξύ των γυναικών, ώστε ουδεμία παραμοιάζουσα αυτή, ευρίσκεται καθ’όλα ταύτα τα μέρη. Εάν η Υμετέρα Μεγαλειότης επιθυμήσει να τον ιδή, θέλω σπεύσει να τον αποστείλω προς Αυτήν. Ως την επιρροήν άπασα, η πόλις Ιερουσαλήμ τον τρέμει διότι είναι κάτοχος όλων των γνώσεων, χωρίς ποτέ να διδαχθεί παρ’ ουδενός. Περπατεί γυμνόπους και ασκεπής την κεφαλήν. Πολλοί βλέποντες αυτόν, τον μυκτηρίζουσιν ως παράφρονα. Μόλις όμως παρουσιασθεί και ανοίξει το στόμα του, πάντες τον φοβούνται και τρέμουσι. Λέγεται επίσης περί αυτού, ότι ουδέποτε εφάνη εις τα μέρη ταύτα προσόμοιός του. Τω όντι δε, ως λέγουσι και αυτοί οι Εβραίοι, ουδέποτε ηκούσθη διδασκαλία ομοία προς εκείνην, ην ο Χριστός ούτος διδάσκει. Πολλοί δε μεταξύ των Εβραίων, θεωρούσιν αυτόν ως Θεόν και προς τοιούτον πιστεύουσι. Υπάρχουν όμως και πολλοί, οίτινες κατηγορούσιν αυτόν, λέγοντες ότι είναι εναντίον προς τους νόμους της Υμετέρας Μεγαλειότητος. Και εγώ αυτός παρενοχλούμαι υπό τοιούτον κακοβούλων Εβραίων. Λέγεται περί αυτού, ότι ουδέποτε δυσηρέστησε τινά, και αντιθέτως, πάντοτε έπραττε το καλόν. Πάντες δε, όσοι τον συνανεστράφησαν, ομολογούσιν ότι έτυχον παρ’ αυτού ευεργεσιών και θεραπείας. Εξετέλεσα ευπειθώς την Υμετέραν επιταγήν. Παν ότι δε η Υμετέρα Μεγαλειότης ήθελε με διατάξει, θέλει πάραυτα εκτελεσθή.

Πιστότατος και Ευπειθέστατος
Πούπλιος Λεόντιος Πόντιος Πιλάτος
Διοικητής της Ιουδαίας

Κατηγορίες: Ιστορικά. Προσθήκη στους σελιδοδείκτες.